Zadzwoń +48 570 933 114

E-mail: naprawahybrydy@gmail.com

Otwarcie: Poniedziałek do Sobota
8:00-19:00

Zen 4: A first low-res encounter! (die shot analysis)

Zen 4: A first low-res encounter! (die shot analysis)

Mechanik i Elektryk Warszawa – Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk +48 512 149 689



As text on Patreon: https://www.patreon.com/posts/zen-4-first-low-71273835
As text on Substack: https://locuza.substack.com/p/zen-4-a-first-low-res-encounter
Twitter thread:
____
Video chapters:
00:00 – Intro and rambling
00:37 – Die sizes based on package images and official statements
01:25 – Zen 4 compute die analysis
03:38 – Zen 4 core + L2 cache analysis
05:11 – Zen 4 IPC breakdown
06:44 – Zen 3 IPC breakdown
07:05 – Zen 4 core floorplan with rambling

Ściągniete z Youtube

Chiptuning to usługa, w której mechanik elektronicznie zwiększa moc wyjściową silnika samochodowego, modyfikując ustawienia w jednostce sterującej silnika samochodu. Ta usługa jest również znana jako „dostrajanie”. Chip tuning, czyszczenie DPF, modyfikacja osiągów silników diesla, poprawa osiągów ciężarówek i ciągników za pomocą dodatków mocy: robimy to wszystko i robimy to lepiej niż ktokolwiek inny w Warszawie.

Chip tuning w pojazdach samochodowych. Obecnie istnieje ponad 35 000 różnych kombinacji silników, które mogą być obsługiwane przez V-Tuning. Dowolny typ, prywatny, van, ciężarówka lub pojazd rolniczy to kategorie, według których można sortować. Zwiększenie osiągów pojazdu poprzez „chip tuning” polega na wprowadzeniu modyfikacji oprogramowania jednostki sterującej silnika (ECU). Tuning to problem, który musi rozwiązać każdy producent OEM.

Chiptuning silników wysokoprężnych i benzynowych, w tym samochodów ciężarowych, to nasza specjalność; proces ten zwiększa moc, jednocześnie zmniejszając całkowite zużycie paliwa przez silnik. Proces modyfikacji częstotliwości pracy chipa Serwis i naprawy BMW Minis obejmujące układy DPF, EGR, AdBlue. Samochody wymagają regularnych przeglądów i napraw. Istnieje możliwość tuningu chipa samochodu w Warszawie, a także naprawy hamulców, rozkręcania silnika czy regulacji elementów mechanicznych samochodu. Chipy do tuningu dostępne dla każdej marki i modelu.

Fachowo wykonałem usługi tuningowe realizowane zdalnie. Prześlij nam oprogramowanie rip car przez e-mail. Wprowadzimy w nim pewne poprawki, aby działał płynniej. Słowo „hiptuning” odnosi się do szczególnego podejścia do procesu tuningu silnika. Niezbędne jest dokonanie modyfikacji w oprogramowaniu elektronicznej jednostki sterującej (ECU) w celu uzyskania pożądanego efektu na osiągi silnika.

Czy możesz mi wyjaśnić, czym jest chiptuning? Zmiany w układzie napędowym BMW? Co do cholery jest nie tak z twoim samochodem, mówiąc wprost? Jednym słowem, chip tuning Twojego BMW to prosta metoda, która pomoże Ci wydobyć dodatkową moc z silnika Twojego pojazdu.

Mechanik i Elektryk Warszawa – Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk +48 512 149 689

6 odpowiedzi na “Zen 4: A first low-res encounter! (die shot analysis)”

  1. Surprised the L2 cache increases made a smaller increase in overall performance than you would think! I wonder if the increase in L2 would help minimum fps in gaming? Any info on the I/O die's?

    I would love to see this type of video for AMD'd soc in the gaming consoles.

  2. Not really impressed with Zen 4. Going from N7 to N5 is a 50-80% density gain (effective vs theoretical), yet the die size is still big and consumes 2X the power of Zen 3, and the performance isnt where you'd expect it to be for those changes. Only squeezing 13% IPC out of Zen 4 meant they had to crank up the power to get higher clocks to try and salvage it.

  3. the IPC contribution chart was awesome. before criticizing small L2 contribution for the 22 element geometric mean, it could be significant in individual workloads and these could be important. I am still an advocate of it is time to bite the bullet for 2-tier memory, one small and really low latency, the other larger with current latencies. Yes this is difficult to implement, but we are far into no more freebie low effort areas. Everything will have pain

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now ButtonZadzwoń!