Ładowanie…

Chip Tuning Warszawa

Chiptuning Warszawa - Zwiększenie mocy silnika, Eco-tuning - modyfikacje, tuning silnika.
Kontakt
Mity- chip tuning/ paliwożerny John Deere/ Kula

Mity- chip tuning/ paliwożerny John Deere/ Kula



Cześć.

Dziś kilka słów o siewie jęczmienia jarego.
Odmiana Harris.
Siew 28.03.2020
Głównym tematem filmu jest modyfikacja mocy czyli chip tuning.
A na koniec małe podsumowanie spalania 😉

John Deere 7820
Vaderstad Rapid

#DoceńRolnika
bo
#JestRolnikJestŻywność
#JohnDeere

Pozdrawiam.

Ściągniete z Youtube Autochiptuning24.pl/ profesjonalny chip tuning, elektronika samochodowa i DPF/ FAP OFF w Warszawie. Chip Tuning, usuwanie filtrów DPF, Serwis FAP, mechanika, Warszawa i okolice.

33 thoughts on “Mity- chip tuning/ paliwożerny John Deere/ Kula

  1. Dziecinne gadanie to się kupuje ciągnik nie 200 km tylko 230 tyle w temacie chip to zawsze coś przez siłę jeśli fabrycznie ma 200 to tyle ma mieć i nie udawaj tu fachowca

  2. Jeżeli jedziesz z tą samą prędkością na niższych obrotach to będziesz miał większe "obciążenie" na sprzęgle i skrzyni z tego powodu, że silnik będzie generował większy moment. Ale bez znajomości cech konstrukcyjnych poszczególnych elementów nie da się na 100% określić, która konfiguracja jest dla ciągnika lepsza. Natomiast poprawa komfortu użytkowania jest moim zdaniem wystarczającym powodem, dla którego warto podnieść moc.

  3. A co się mają konie? Pracuje się momentem i dzięki podkręceniu mocy ten ciągnik(silnik) będzie bardziej elastyczny(zdrowszy) ta sama robota=mniejsze obroty=większy moment=mniejsze spalanie

  4. A no ja też jestem za podkręcaniem maszyn;) ale jedna trzeba zwrócić uwagę na to że przy zwiększeniu mocy bardzie dostają podzespoły w silniku.. większa moc generuje większe przeciążenie na wał korbowody itd. poza tym generuje większą temperaturę… Twoja gadka o obrotach odnosi się do spalania, natomiast podzespoły dostają w dupsko bardziej. Po prostu pogódź się z tym że nie wydluzysz żywotności silnika sprzegla itd. przez chipa. Uszczelka pod głowicą też jest bardziej narażona ponieważ przy większej dawce paliwa generowane jest większe ciśnienie podczas wybuchu mieszanki paliwowo powietrznej;)

  5. Nowe aktualizacje softów w serwisie niszczą silniki i skrzynie. Ustawa o "starzeniu"
    Warto robić chip na własną rękę. A jak oddajecie na serwis mówcie aby nie ingerowali w mapy. Wiadomo ,ogarnąć mechanikę ,elektronikę ,skasowanie błędów ale nie decydujcię się na na aktualizowanie softów skrzyni i silnika pomimo iż mogą być nawet za free.
    Np. podnosząc moc w Fendt trzeba na nowo kalibracjie skrzyni odpalić i tyle. (Inni to robią inni nie 😀 ) Pewnie w innych markach też 😉

  6. Ja posiałem jęczmień 17tego lutego 11kg/ha ma już z 7cm a teraz mrozy po minus 7 i śnieg. Ja sieję z wirnikiem 3m 6330 125KM 10 na godzinę i koło10 litrów wyszło na ha.

  7. Czyli jeżeli jedziesz na niższych obrotach z większa prędkościach silnik musi wygenerować większy moment i moc. Analogicznie skrzynia i reszta musi przenieść większe obciążenia i dostaje większy wpierdol. Tak na chłopski rozum jak odwalasz gnój od świń i przyjmijmy ze jesteś silny chłop ,masz duże widły i napierdalasz gnój jak dziki opos. Nagle budzisz się rano masz te same mięśnie i kości ale o 20% więcej siły . I co nakładasz na widły tyle ze aż czujesz w łokciach tak że gnaty trzeszczą bo możesz do momentu aż coś sobie uszkodzisz- naderwiesz mięsień albo uszkodzisz staw.
    Tak ,po podkręceniu silnika zużycie paliwa będzie niższe bo masz zapas mocy i nie musisz tak deptać w podłogę i jedziesz na wyższym biegu. Ale zrozum jedno większa moc to większe obciążenie na pozostałe podzespoły i to wyjdzie. Poprzez używanie wyższego biegu przy niższych obrotach przenosisz o wiele większe obciążenia przez cały zespół napędowy. Żaden producent nie robi maszyn z niewiadomo jakim założeniem na nadwyżkę mocy . Ciągnik jest projektowany do określonych i zaplanowanych parametrów założonych w projekcie jak moc i moment silnika i uciąg maszyny. I tu pojawia się nadwyżka mocy -nie zaplanowana przez producenta. W Fendach tak to działa gdzie silnik ma maksymalny moment już od 1300 obrotów a w polu jeździsz na 1400-1600 obrotów . Tylko tam ktoś to tak wymyślił i zaprojektował a tu może to nie zdać egzaminu.
    Mam nadzieje ze nic się nie posypie bo nie tego ci życzę chce Ci tylko naświetlić problem.
    Żeby nikt potem nie napisał ze taki był ładny Amerykański😜😜 i się zepsuł.

  8. Witam . Nie chce ubliżać bo nie o to chodzi … Robisz super filmy . Ale mówisz że robicie sensownie z głową i że po co na 150ha mocniejszy ciągnik jak taki wystarczy ..A jednak widać że nie skoro był chip …Dawał sobie rade w maszynach ale mogło by być lepiej ….więc wydaje mi się że jak kupowałeś maszyny to nie podszedłeś z głową bo za duże sa … Gdy ciągnik radzi sobie z maszyną o szerokości 3 m to nie kupujesz do niego 4 metrowej ..a niech bedzie na zapas to się mu chipa zrobi …gdzie tu myślenie … Ciągnik o mocy 250 koni i ciągnie 5×55 …wielu "fachowców" mówi że on tyle ciągnie swoim ursusem 16stką . Znajomy mając zetora 16245 jednego roku gdy było sucho orząc pod rzepak ciagnął trzy korpusy bo w czwórce nie mógł poradzić ..kilka lat i po prostu ciągnik został zamordowany . Pozdrawiam

  9. Siema. Co do Twojej logiki masz racje. Każdym sprzętem ktorym jeżdżę, pierwsze co na początku, biorę pod uwagę mapę silnika (dostepne w danych technicznych). Najlepsze obroty pracy to max moment przy mozliwie wysokiej mocy. Jezeli chodzi o JD to nie ma sensu kręcić silnika wyżej niż 1850obr. Nie znam charakterystyki innych marek, bo lubie zielone… Może mają inaczej. Przy takich obrotach JD ma najlepsza wydajnosc i spalanie. U nas się to sprawdza. I takie użytkowanie JD obala mit, że jelonki niewiadomo ile palą.

  10. słuchaj to fakt faktem porównam to do samochodu, ale jest oczywiscie jedno ale bo są dwie strony medalu. samochod po sofcie na zwiekszenia mocy faktycznie przy takiej samej jezdzie pali mniej na 100km bo poprostu silnik ma lżej, ale gdy dostanie miodu pali więcej niz wczesniej przy takim samym deptaniu gazu 🙂 wiec fakt faktem jest jak jest i to jest szczera prawda 🙂

  11. Jest jak najbardziej to dobra sprawa,podkręcałem swojego jd mc na 136 km z 96 bo tak pokazała hamownia a dokładnie było to tak ze program z komputera ściągnął moją całą diagnostykę widział jak stoi cała kondycja silnika i podzespołów i sam ustawił moc na 136 km i chłopaki się zdziwili bo mówili ze pierwszy mc który tyle chciał 😅 Nic złego się nie dzieje,temperatura się nie podnosi a ciągnik jest głównym koniem i dostaje po dupie ale mniej niż szybciej bo ma większa moc i w talerzówce pali mnie o 3l na godz 😎 jest to każdego własna decyzja ale w mojej opinii jest to bardzo pozytywny zabieg 👌

  12. Producenci podzespołów do ciągnika takich jak sprzęgło skrzynia biegu dyferencjały. Podają moment obrotowy do jakiego jest przystosowana dana część. Jeśli po modyfikacji oprogramowania silnika. Pracujesz na niższych obrotach silnika, a moment obrotowy jest ten sam co wcześniej przy wyższych obrotach to teoria nic się nie powinno stać pod zespołom układu napędowego.

  13. Kula Żeby rozwiać Twoje wątpliwości musisz zrozumieć podstawową zasadę Moc=Moment*Obroty (pomijając współczynnik). Jak robisz tą samą robotę przy mniejszych obrotach to musi być większy moment. Większy moment to chociażby większe obciążenie wału i sprzęgła. Za to większe obroty to większe zużycie pierścieni czy wałka rozrządu. W skrócie część elementów nie lubi obrotów, część nie lubi przenosić momentu. Jak podniesiesz moc i będziesz ją w pełni wykorzystywał, trwałość oczywiście spadnie o ile to zależy od przyrostu i użytkowania, może być nawet mało zauważalna, jak dodatkowa moc będzie wykorzystana sporadycznie, trwałość o wiele nie spadnie.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!