Cześć
mamy zimę wiec korzystając z dobrodziejstw posiadania hamowni zapraszam Was na 1szy odcinek z cyklu #Chip-tuning od kuchni. Będziemy w tej serii poruszać tematy związane z tuningiem jak i pokazywac zalety i wady tej formy modyfikacji. Jesli zanudzam przepraszam i tak starałem sie w miare prosto i dla laików temat objasnic 😛
Pamietaj mozesz wygrac niesamowitego Nissana 350Z – subskrybuj i ogladaj nasz kanał.
_
Montaż i realizacja: www.wstronezdjec.pl
Ściągniete z Youtube Autochiptuning24.pl/ profesjonalny chip tuning, elektronika samochodowa i DPF/ FAP OFF w Warszawie. Chip Tuning, usuwanie filtrów DPF, Serwis FAP, mechanika, Warszawa i okolice.
Related
34 thoughts on “CHIPTUNING od kuchni #1 – Exhaust Gas Temperature czyli walka z EGT w dieslu”
No no tuningowsliscie mi BMW e91 super śmiga a kop jak bym jakim wyścigowy jeździł hi jestem bardzo zadowolony jaka turbina by pasowała do tego modelu oczywiście chodzi mi o większą turbinę bme e91 2005 rok
Cześć. Mam Passata b6 2010r 2.0tdi 140km silnik CBAB 315 tysięcy przebiegu. Mam zrobione na oryginalnych podzespołach 188km i 385nm,DPF i EGR nie usunięty, EGT mam ustawione na maksylanie 920 stopni ale limituje już od 890stopni. Jak było niższe to nie chciał jechać więcej niż 200km/h a teraz jedzie. 230 chociaż. Pytanie czy mogę tak zostawić czy lepiej zmieniszyc bo jeśli wtrysk zacznie lac lub DPF się przytka bo skończy żywot to wypali mi dziurę w tłoku, pęknie głowica lub coś innego? Dodam że jeżdżę do na koniec Niemiec więc często z butem w podłodze i sam nie wiem czy może to zostać. Ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą ale mechanik twierdzi że to nie od chipa a od zużycia materiału. Co ty o tym sądzisz? Z góry dzięki za odpowiedź i kręć więcej takich materiałów. Pozdro.
Czy jakis odcinek o wyprogramywaniu egr czy klap wirowych moze immo off. Moze troche teorii o pojeciach fasch czy soft. Przyda sie to do zrozumienia calego zagadnienia mapowania i korekt.
Świetny film! Czy mógłbyś powiedzieć coś na temat sprzęgła w tuningowanych samochodach, np. czy sprzegło z samochodu 130 km po wzroście np. do 180 będzie się ślizgać, czy nie powinno? Konkretnie myślę o Audi A4 B6. Często stosuje się dwa rodzaje sprzęgła, w autach o mniejszej mocy o mniejszej średnicy tarczy. Czy można łatwo wymienić w tych słabszych na większą tarczę, czyli komplet z dociskiem w/g etki z dużej mocy? Pozdrawiam
dawno dawno temu kończyłem szkołę elektro mechanik pojazdów samochodowych i to co oglądam to szok jak mechanika technologie się zmieniły,Robert super program,mam nadzieje że ten kanał da tobie też zarobić,bo wiedza kosztuje,pozdrawiam.
Robert pytanie czy mogę wrzucić mapę z paska 1.9tdi 130KM 2002r do transportera T5 2008r 1.9 84KM dodam że jeszcze nie sprawdzałem jaki jest sterownik poprostu chcę jakoś zacząć mam KTaga i chciałbym poeksperymentować tylko czy mogę uszkodzić sterownik??Pozdrowionka.
Super!!! Umiesz przekazać wiedzę , fajnie wyjaśniasz zawiłości dla potencjalnego laika.O TD podstawy już każdy coś tam wie ale etylina to taboo!!! Czekamy Mogę dostarczyć RS-a jeszcze w stoku. Ciekawe ile można go podnieść z wyczuciem i ciekawe czy tak jak w TD spadnie zużycie paliwa. Już dawno miałem Was (łysy)pochwalić ze robicie fajną robotę w mediach a o Twoich modach już chyba dekadę temu było słychać od ludzi na południu Polski. 👍zdolniacha
Oczywiście,że chcemy Robert takich filmów bo gdy chcemy oddać auto do tuningu to Ja jako oglądający i dający auto do takiej firmy wiemy z czym to sie wszystko je i nie wprowadzi nas ktoś na minę. Bo ktoś powie tak ma być i inaczej się nie da a wyjedziemy za bramę firmy i sie już auto sypie a nasze pieniądze poszły w błoto.
Super odcinek. Dzięki!
Mega
No no tuningowsliscie mi BMW e91 super śmiga a kop jak bym jakim wyścigowy jeździł hi jestem bardzo zadowolony jaka turbina by pasowała do tego modelu oczywiście chodzi mi o większą turbinę bme e91 2005 rok
Dizel im więcej paliwa tym wyższa temperatura czy nizsza
do ilu mozna podniesc egt w 1.9 150 cdti/jtdm? Standardowo to chyba okolice 600stopni bo tyle mam podczas regenracji dpf
Mega odcinek , a jeszcze bym chciał coś o turbo benzynie i LPG
Cześć. Mam Passata b6 2010r 2.0tdi 140km silnik CBAB 315 tysięcy przebiegu. Mam zrobione na oryginalnych podzespołach 188km i 385nm,DPF i EGR nie usunięty, EGT mam ustawione na maksylanie 920 stopni ale limituje już od 890stopni. Jak było niższe to nie chciał jechać więcej niż 200km/h a teraz jedzie. 230 chociaż. Pytanie czy mogę tak zostawić czy lepiej zmieniszyc bo jeśli wtrysk zacznie lac lub DPF się przytka bo skończy żywot to wypali mi dziurę w tłoku, pęknie głowica lub coś innego? Dodam że jeżdżę do na koniec Niemiec więc często z butem w podłodze i sam nie wiem czy może to zostać. Ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą ale mechanik twierdzi że to nie od chipa a od zużycia materiału. Co ty o tym sądzisz? Z góry dzięki za odpowiedź i kręć więcej takich materiałów. Pozdro.
Wizualizacja silnika pokazana jako dwusow w silniku V8🤭co drugi suw tloka pokazano prace zamiast co czwarty 🤭 naprawdę ?!!!😔
A nie jest tak, że im mieszanka uboższa ( większa turbo więcej powietrza), to EGT wyższe?
Miazga . What kind of sorcery os this ??? O.o
Samo większe turbo to chyba dużo nie da bez dobrego IC. niby więcej powietrza ale te powietrze będzie bardziej nagrzane
Najlepsza odmiana silnika 1;9 TDI to afn samym chipem na 140 koni mechanicznych tam niema dpefa cząstek stałych
Pozdrowienia dla przyjaciela Roberta 😁
Czy jakis odcinek o wyprogramywaniu egr czy klap wirowych moze immo off. Moze troche teorii o pojeciach fasch czy soft. Przyda sie to do zrozumienia calego zagadnienia mapowania i korekt.
Może teraz coś o sportowej benzynie turbo
Świetny film! Czy mógłbyś powiedzieć coś na temat sprzęgła w tuningowanych samochodach, np. czy sprzegło z samochodu 130 km po wzroście np. do 180 będzie się ślizgać, czy nie powinno? Konkretnie myślę o Audi A4 B6. Często stosuje się dwa rodzaje sprzęgła, w autach o mniejszej mocy o mniejszej średnicy tarczy. Czy można łatwo wymienić w tych słabszych na większą tarczę, czyli komplet z dociskiem w/g etki z dużej mocy? Pozdrawiam
Super seria. Nie miałem pojęcia o EGT.
Dobra robota 👍
Wiec gdyby wywalić dpf i katazlizator temperatura była by niższa i przy ustawionym limicie auto zrobiło by większą moc ?
a może byś mi kont wtrysku ustawił kompem . bmwe46 2.0d 136km
dawno dawno temu kończyłem szkołę elektro mechanik pojazdów samochodowych i to co oglądam to szok jak mechanika technologie się zmieniły,Robert super program,mam nadzieje że ten kanał da tobie też zarobić,bo wiedza kosztuje,pozdrawiam.
Robert pytanie czy mogę wrzucić mapę z paska 1.9tdi 130KM 2002r do transportera T5 2008r 1.9 84KM dodam że jeszcze nie sprawdzałem jaki jest sterownik poprostu chcę jakoś zacząć mam KTaga i chciałbym poeksperymentować tylko czy mogę uszkodzić sterownik??Pozdrowionka.
Rany, ale to jest dobre!
Super!!! Umiesz przekazać wiedzę , fajnie wyjaśniasz zawiłości dla potencjalnego laika.O TD podstawy już każdy coś tam wie ale etylina to taboo!!! Czekamy
Mogę dostarczyć RS-a jeszcze w stoku. Ciekawe ile można go podnieść z wyczuciem i ciekawe czy tak jak w TD spadnie zużycie paliwa.
Już dawno miałem Was (łysy)pochwalić ze robicie fajną robotę w mediach a o Twoich modach już chyba dekadę temu było słychać od ludzi na południu Polski. 👍zdolniacha
Wiedzy o autkach nigdy dość, dajesz Robercik!
W pb im bardziej bogato tym chłodniej ale za bogato to moc idzie w komin 🤪
Jak inni poniżej EGT na bp i LPG ,bo część się pewnie pokrywa zwłaszcza w temacie ,,przewietrzania,, .I NEED KNOWLEDGE 😎🤣
walic dpf 😛
Na taką serie czekałem 😀
Nagrywajcie o benzynie 😉 sam jestem na etapie nauki chiptuningu 🙂
Oczywiście,że chcemy Robert takich filmów bo gdy chcemy oddać auto do tuningu to Ja jako oglądający i dający auto do takiej firmy wiemy z czym to sie wszystko je i nie wprowadzi nas ktoś na minę. Bo ktoś powie tak ma być i inaczej się nie da a wyjedziemy za bramę firmy i sie już auto sypie a nasze pieniądze poszły w błoto.
Świetny odcinek 🙂
Robert dawaj więcej wiedzy. Serdeczne dzięki za film
Obejrzę bo ciekawe, ale tuning nie dla mnie. Auta po 5 programach też nie kupię świadomie 🙂