Zadzwoń +48 570 933 114

E-mail: naprawahybrydy@gmail.com

Otwarcie: Poniedziałek do Sobota
8:00-19:00

Chiptuning – jak nie dać się oszukać. Gotowiec vs custom tuning czyli strojenie.

Mechanik i Elektryk Warszawa – Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk +48 512 149 689



Jak nie dać się oszukać na chiptuningu. Zapraszam do komentowania bez podawania nazw/nazwisk tunerów.

Chiptuning wg. Wikipedii: ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania sterownika (gotowe oprogramowanie, prostszy tańszy i ryzykowniejszy tuning, powszechnie dostępny) lub z użyciem zmian programowych na zasadzie optymalizacji pracy silnika przez regulację stosownych jego zawartości na podstawie precyzyjnego zakresu pomiarowego. To opcja chip tuningu dająca duże bezpieczeństwo, wysoką jakość i możliwie najlepsze efekty.

Ściągniete z Youtube Autochiptuning24.pl/ profesjonalny chip tuning, elektronika samochodowa i DPF/ FAP OFF w Warszawie. Chip Tuning, usuwanie filtrów DPF, Serwis FAP, mechanika, Warszawa i okolice.

Mechanik i Elektryk Warszawa – Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk +48 512 149 689

30 odpowiedzi na “Chiptuning – jak nie dać się oszukać. Gotowiec vs custom tuning czyli strojenie.”

  1. Jest to dobra sprawa dla ludzi z kasą. Trzeba dbać, lać dobre oleje, najpierw zrobić w Dieslu wtryski, turbo itd a to juz mogą być koszty na poziomie 4-8 tysięcy, mowa o pełnej regeneracji turbo i wtryskach. Potem kolejne 1,5 za mody, plus kolejne 500 na zmiany filtrów, płynów itd.

  2. samochody nie sa fabrycznie takie same. Roznica wynosi jakies +- 5%. No ale fabrycznie wgrywa sie ten sam Soft, chociaz w najgorszym przypadku roznica miedzy dwoma samochodami moze wynosic 10% lub wiecej. Standardowy Soft od jakiegos tunera nie musi byc zly i nie jest taka bomba ja mowisz ale fakt jest, ze sa zle softy na rynku ale standard nie musi byc zly. Zmieniac olej co jakies 7000 do 10.000km trzeba nawet bez stage 1. Dobry standardowy soft od speca jest lepszy niz soft od goscia ktory siedzi przy jednym samochodem 5 dni i nie wie co tam robi.

  3. Mam focusa mk3 1.6 tdci 95km myślę nad podniesieniem mocy 🙂 tutaj mam 2 opcje i nie wiem co wybrać: znajomy punkt gdzie zajmują się podnoszeniem mocy szykowaniem aut sportowych itp z hamownią i podkręcenie do ok 120km ale piszą na stronie że plik od jakiejś tam firmy tuningowej czy sprawdzona i polecana od lat osoba z warszawy, chyba jedyna tak polecana czyli mayak który wgra mi oryginalny niemodyfikowany soft forda od wersji 115km ale bez hamowni itp w klimacie raczej pod domem 🙂 co byście wybrali 🙂 ? ps silnik 250tys

  4. Czy auto po chip tuningu ma po prostu podkręcone parametry w pełnym zakresie czy tylko w momencie gdy przekraczamy parametry oferowane fabrycznie? Jazda autostradowa ze stałą prędkością autem po chip tuningu będzie powodować wyższe temperatury silnika i osprzętu przy tej samej prędkości?

  5. Nie polecam robić żadnych chip tuningów nawet profesjonalnych do Forda ecoboost 150 koni niech zostanie tak jak jest bo przy 185 koniach niestety grożą już mu poważniejsze i szybsze awarie

  6. Dzień dobry po obejrzeniu tego filmu jedno pytanie mnie interesuje. Skoro każdy silnik jest inny i "gotowca" nie można wgrać. To ten silnik jak był nowy to w fabryce jakiś tuner robi mapy do każdego auta indywidualnie czy fabryka wgrywa ciągle to samo, gotowca ? Proszę o odpowiedź

  7. Jest w tym dużo racji, rzy stage 1 sprawdza się lagi i ustawia limitery na poziomi fabrycznym i nie ma prawa nic się wydarzyć, a hamownia to jest przydatna ale jak stroimy nową jednostkę a nie którąś setną sztukę. Pozdrawiam

  8. Przestrzeganie jest ważne i oczywiście można się z większością rzeczy zgodzić, ale robiąc sterowniki EDC 15 lub 16 np wystarczą dwa trzy cztery przejazdy na rolce po zagraniu pierwszy adaptacja i logi drugi uzyskana moc i logi i 3 przejazd np na korektę i czwarty po adaptacji.. A już edc 15 to dużo osób robi z zamkniętymi oczami bo i dużo osób uczyło się na tych sterownikach ( stare vagi ) więc czasami napisanie softu pod dany samochód może naprawdę zająć max 1.5 h i owszem mówię tu o starych samochodach ale to ludzie też nadal robią 🤷‍♂️ a swoją drogą to tu kłania się temat diagnostyki i dla przykładu w nowych samochodach jest walka o egt, więc warto wydać po takim chipie wydać te 100 czy 200zl na kabelek diagnostyczny i odczytać sobie podstawowe paramery np egt w nowszych samochodach i spróbować dowiedzieć się jaki ten parametr jest w granicy bezpieczeństwa dla silnika na przykłady nowe TDI 1.6 do 930 stopni można powiedzieć że jest w miarę bezpiecznie..
    Ps apropo Focusa w którym Pan siedzi można dodać że warto jest tam zmienić intelcooler bo tam często samochód nie trzyma serii właśnie przez nie wydajny układ dolotowy i zdarza się że naszą pierwszą czynnością na poprawę osiągów powinno być ogarniecie układu dolotowego 😉

  9. Jaką moc "bezpieczną" da się wyciągnąć z Focusa mk3 1.6 ecoboost 150 KM? Auto użytkowane jest "normalnie" i bez katowania, 165tkm obecnie. I kto jest polecany w Polsce "uczciwie" to ogarnąć? Pozdrawiam

  10. 1. Silnik docierany jest w fabryce
    2. Chip tuning jest dla ludzi odpowiedzalnych
    3. Te same silniki są wciskane użytkownikom z różną mocą. I można
    4. Podkręcamy przez wujka Kiviego
    Pozdrawiam i polecam kanał jagodowego 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *