Mity jakie latami narosły wokół LPG należy prostować w każdej możliwej sytuacji, dziś wraz ze Sławkiem z firmy dyno set porozmawiamy jak naprawdę powinno się stroić, dlaczego wypalają się gniazda i ile można osiągnąć na LPG.
Dajcie znać jak się podobało kciuk w górę i subskrybuj by być na bieżąco.
STREFA OKAZJI I PROMOCJI Allegro dla widzów m4k
—————————————————————————— https://na.allegro.pl/PROMO_M4K
——————————————————————————
szukasz tanio ubezpieczenia? Koniecznie zajrzyj na Mubi.pl
specjalnie dla widzów M4K przygotowano ofertę za zakup dowolnego OC wraca na twoje konto 150zł
—————————————————————————————— https://mubi.pl/milosnicy4kolek/
———————————————————————————
W RAZIE PYTAŃ ADRES EMAIL
—————————————————-
m4k@mubi.pl
—————————————————-
Szukasz dobrych części tuningowych do swojego auta? Zajrzyj koniecznie do ekipy FMIC
———————————————————————————— https://allegro.pl/uzytkownik/FMIC_PL
————————————————————————————
Ściągniete z Youtube Autochiptuning24.pl/ profesjonalny chip tuning, elektronika samochodowa i DPF/ FAP OFF w Warszawie. Chip Tuning, usuwanie filtrów DPF, Serwis FAP, mechanika, Warszawa i okolice.
Jestem fanem gazociągu w autach od zawsze…. pierwsze auto gazowałem w 1993 roku Audi 100 cygaro. Przez prawie 30 lat zaliczylem wiele samochodow z tym systemem zasilania. Słuchając opinii negatywnych o instalcjach lpg, pukam się w głowę. Rekordzista swiata w mojej stajni był Passat b3 kombi 2.0 – 115 koni. Przejechał 580 000 na gazie plus 190 000 na benie odczyt z licznika w dniu zakupu. Przez cały jego żywot mial 8 wymian rozrzadu 4 wymiany zestawu hamulcowego, walek piatego biegu. 3 komplety sprzegla. I raz zrzucilem glowice żeby wymienić uszczelniacze 16 pln plus planowanie i uszczelka całość ok 200pln. Oczywiście końcówki w zawieszeniu itp kręcił po 3-5 tys. Km tygodniowo. Regularna wymiana oleju co 10 tys km. Obenie touran 1.6 102 km. Ubolewam że jest tak malo aut które można gazować. Ostatnio musialem kupic 2.0 ON . Bo ostatnie benzyniaki maja duża pojemność co wiąże się z kosmiczną akcyza i dość wysokim kosztem instalacji lpg. Najważniejsza sprawa to jak mówią autorzy programu odpowiedni dobór i montaż bo od tego zaczynają się zazwyczaj problemy. Pozdrawiam, ciekawy odcinek. Mądrego zawsze warto posłuchać.
Mam chip na 193 KM w moim 1.8T zakładam właśnie gaz . Dzwoniłem do tunera który mi powiedział że on nic nie musi zmieniać to oni montując gaz mają dostosować mapę gazu do mapy auta .a nie odwrotnie . Więc jak to jest ?
Super wiedziec tyle o gazie.nie wiedzialem ze mozna auta w gazie podciagnac w gore.Ale moja Viki juz konczy swoj zywot w gazie i chyba juz z niej nic nie bedzie wiec zakupilem inne auto w benzynie i zastanawiam czy go zagazowac
Sławomir brzmi jak profesor nad zwyczajny i to fakt. Michał, ta masz total banie w temacie aut ale to co Mówi sławek jest tak autorytatywne, że głową mała. Pozdrawiam.
Może znajdzie się ktoś to się wypowie jak to wygląda w V6, V8, V12 w których Chip daje 10 koni. Może ktoś opowie różnice między reduktorami, jaki do ilu koni. itd. Jak działa LPG latem i zimą. Czemu nikt nie powiedział że LPG jest wyczulone na lewe powietrze, na uszkodzenia układu paliwowego itd. ? Różnice między parownikiem a reduktorem sekwencyjnym. Można też obgadać problem czemu auta czasem palą dwa paliwa mimo ciągłego jeżdżenia na gazie. I ciągle ,,w vagach’’ , ,,w grupie vaga’’ , ,,vagi’’ Pozdrawiam was
@miłośnicy mieliśmy kiedyś golfa 2 z instalacją lpg, był przełącznik na odpalanie tylko na gazie i dodatkowy guzik od ssania gazu, auto w ogóle nie miało paliwa w zbiorniku, odpalało i jeździło tylko na gazie więc da się mieć instalację tylko na gaz
Świetny materiał! Mam pytanie Chevrolet Malibu 2,4, gdzie we Wrocławiu założe gaz właśnie z modyfikacją zapłonu. I czy jest sens chipować taką jednostkę, jak podnieść jej moc?
Łada Samara paliła na gazie przy -20°C , musiała pochodzić z 5 min i można było jechać. Bo jak się odrazu ruszyło to zamarzał parownik. Teraz można by założyc dogrzewacz płynu z diesla na 3-4 świecę żarowe i można latać bez benzyny
Przez złą diagnostykę usterki w moim 1.8T , musiałem odpalać auto na gazie, na PB kręcił kręcił i raz na 50 prób odpalał i się dławił. Po X setek zł zacząłem sam kombinować i wyszedł czujnik za 24 zł G62. Na zimnym silniku z LPG zachowywał się normalnie jakby był rozgrzany. Nie przydławił się po dodaniu gazu. Ale niestety wiemy, że jest to złe bo zły 😉 gaz zimny był spalany, a nie ciekły jak PB 🙂
Poproszę o wyjaśnienie auta które nigdy gazu nie widziały i maja wypalone gniazda. to Np 1.6 MPI od 100KM vag czy fordowskie modele. Wiele innych np BMW w V8 w roverach
spece montują gaz od wczoraj, skoro nie wiedzą, że stare instalacje mieszalnikowe umożliwiały odpalanie na gazie. Pomysł ze świecą żarową w parowniku to już pod nagrodę Darwina się kwalifikuje.
Mają wiedzę, watro słuchać takich ludzi. Dają dużo informacji niezbędnych dna nas ludzi którzy nie myślą o tym, nawet po tym jak się zamontuje instalacje LPG. A teraz wiadomo ile to kosztuje pracy. Pozdrawiam piona.
18:10 a ja lubię rude Azjatki, choć zawsze wydawało mi się, że preferuję drobne blondynki. Chyba dlatego mam żonę brunetkę potężniejszą ode mnie 😀 Pozdrowienia Łysy, jesteśmy z Prymusem u Ciebie od drugiego odcinka na kanale
Mój Mondek mk3 2.0 przejechał na LPG 160 tys. 12 lat w sumie ma już 310 tys. Odpowiednio traktowany regulacja zaworów to podstawa strojenie instalacji itp. Mitem jest że duratec nie nadaje się do gazu, odpowiednio traktowany służy wiecznie… 😁
A czy Pan Sławek ogarniał strojenie ciekłej fazy wtrysku LPG we wtrysku pośrednim ? , bo wkońcu ciekły wtrysk LPG do zwykłej jednostki z pośrednim wtryskiem też można założyć, a daje nam to też chłodzenie dodatkowe zaworów i tłoków.
Witam . Już 20 lat temu były w Kanadzie instalacje LPG które były jedyne w autach i tylko one zasilały silnik . Po co tworzyć coś nowego jak wystarczy zagłębić się w przeszłość . W naszym kraju LPG weszło bardzo pużno w stosunku do świata i europy . Pozdrawiam
Brawo dla pana Sławka za obalanie mitów o L(epszym)P(aliwie)G(amonie) i za chęć dzielenia się wiedzą, a że posiada ogromną wiedzę, widać słychać i czuć. Brawo za podejmowanie trudnych tematów, nad którymi urosły góry podawanych z usta do uszu bajek o tym jak to LPG szkodzi silnikowi.
cześć Łysy baranie 😉 cześć sławek dopiero dziś oglądam bo nie było mnie szpital, lekarz itp. więc dzisiaj nadrabiam co tego odc to w Polsce brakuje ludzi, którzy rozumieją to i znają to tak jak sławek
taaaaaaaaaa .. 7 aut miałem z kazde auto z kolejną generacją instalacji i WSZYSTKIE MIAŁY 2 BÓLE co miesiąc 150 złotych na naprawy przewodów(czysczenie zapchanych opiłkami ścierającego sie wału wywalanych przez odmę, wymiany zpchanych nimi filterków, parowników , komputera . a po roku do 5 lat po zakupie i dbaniu i użytkowaniu wywalało korbowód, oraz pękał blok. Więc nie pierdolcie bzdur prosze.. Fiat 125p z silnikiem polonezowskim 1,5 z instalacją 1 generacji , audi100 1,8 (cygaro) z instalacją 2 generacji BMW e21 instalacja 3 generacji, mazda 626 1994 rok 1,8 instalacja sekwencyjna , golf 4 instalacja 5tej generacji , seat ibiza 1,4 benzyna instalacja 6 generacji oraz ford focus 1,8 benzyna na 7 mej generacji instalacji.. Wszystkie skończyły identycznie!!!!!!!!!!! Jedzę teraz Fordem Mondeo 2,0 Duratec nabez LPG i nie założe do niego tej trucizny !!!!!!!!!!!!!!!!!
Witam. Odnośnie odpalania silników na lpg to np wózki widłowe na tym paliwie odpalaja nawet w ujemnych temparaturach. Odnośnie wyprzedzenia zapłonu chciałbym abyście ze Slawkiem przetestowali w silniku opla Z18xer lub innym wariator wyprzedzenia kąta zapłonu produkowany przez naszego największego producenta instalacji LPG
Ja mam mla z 99r 4.3L instalację gazową ma założoną od 2005r. Mam zrobione nim 480tys km. I nie narzekam. Wiadomo że trzeba czasami coś wymienić , ale naprawdę świetnie się sprawuje.
Ciekawa cena. Za tysiaka to super sprawa. Choć wiele osób montuje gaz jak najtaniej by zaoszczędzić ostatni grosik, więc i 100 zł będzie za dużo, więc nawet za podstawowe zestrojenie instalacji nie płacą, bo gdzieś zakładają troszkę taniej.
Like za obecność pana Sławka
Jestem fanem gazociągu w autach od zawsze…. pierwsze auto gazowałem w 1993 roku Audi 100 cygaro. Przez prawie 30 lat zaliczylem wiele samochodow z tym systemem zasilania. Słuchając opinii negatywnych o instalcjach lpg, pukam się w głowę. Rekordzista swiata w mojej stajni był Passat b3 kombi 2.0 – 115 koni. Przejechał 580 000 na gazie plus 190 000 na benie odczyt z licznika w dniu zakupu. Przez cały jego żywot mial 8 wymian rozrzadu 4 wymiany zestawu hamulcowego, walek piatego biegu. 3 komplety sprzegla. I raz zrzucilem glowice żeby wymienić uszczelniacze 16 pln plus planowanie i uszczelka całość ok 200pln. Oczywiście końcówki w zawieszeniu itp kręcił po 3-5 tys. Km tygodniowo. Regularna wymiana oleju co 10 tys km. Obenie touran 1.6 102 km. Ubolewam że jest tak malo aut które można gazować. Ostatnio musialem kupic 2.0 ON . Bo ostatnie benzyniaki maja duża pojemność co wiąże się z kosmiczną akcyza i dość wysokim kosztem instalacji lpg. Najważniejsza sprawa to jak mówią autorzy programu odpowiedni dobór i montaż bo od tego zaczynają się zazwyczaj problemy. Pozdrawiam, ciekawy odcinek. Mądrego zawsze warto posłuchać.
Mam chip na 193 KM w moim 1.8T zakładam właśnie gaz . Dzwoniłem do tunera który mi powiedział że on nic nie musi zmieniać to oni montując gaz mają dostosować mapę gazu do mapy auta .a nie odwrotnie . Więc jak to jest ?
Super wiedza szacun
Super wiedziec tyle o gazie.nie wiedzialem ze mozna auta w gazie podciagnac w gore.Ale moja Viki juz konczy swoj zywot w gazie i chyba juz z niej nic nie bedzie wiec zakupilem inne auto w benzynie i zastanawiam czy go zagazowac
Sławomir brzmi jak profesor nad zwyczajny i to fakt. Michał, ta masz total banie w temacie aut ale to co Mówi sławek jest tak autorytatywne, że głową mała. Pozdrawiam.
Może znajdzie się ktoś to się wypowie jak to wygląda w V6, V8, V12 w których Chip daje 10 koni. Może ktoś opowie różnice między reduktorami, jaki do ilu koni.
itd. Jak działa LPG latem i zimą. Czemu nikt nie powiedział że LPG jest wyczulone na lewe powietrze, na uszkodzenia układu paliwowego itd. ?
Różnice między parownikiem a reduktorem sekwencyjnym. Można też obgadać problem czemu auta czasem palą dwa paliwa mimo ciągłego jeżdżenia na gazie.
I ciągle ,,w vagach’’ , ,,w grupie vaga’’ , ,,vagi’’
Pozdrawiam was
super
To teraz chipować silniki turbo z LPG tylko u pana Sławka 😀
Czy w Dynosecie jest jakaś zniżka dla widzów MK4?
A co z Toyotą Camry 2.5l Hybrid lub Rav4 2.5 Hybrid? Kto zrobi LPG
Mam passata 1.8t interesujące 😀 oczywiście LPG dzięki fajny odcinek pozdro
@miłośnicy mieliśmy kiedyś golfa 2 z instalacją lpg, był przełącznik na odpalanie tylko na gazie i dodatkowy guzik od ssania gazu, auto w ogóle nie miało paliwa w zbiorniku, odpalało i jeździło tylko na gazie więc da się mieć instalację tylko na gaz
Świetny materiał! Mam pytanie Chevrolet Malibu 2,4, gdzie we Wrocławiu założe gaz właśnie z modyfikacją zapłonu. I czy jest sens chipować taką jednostkę, jak podnieść jej moc?
ekipa to nosi
Łada Samara paliła na gazie przy -20°C , musiała pochodzić z 5 min i można było jechać. Bo jak się odrazu ruszyło to zamarzał parownik. Teraz można by założyc dogrzewacz płynu z diesla na 3-4 świecę żarowe i można latać bez benzyny
Koniec
Przez złą diagnostykę usterki w moim 1.8T , musiałem odpalać auto na gazie, na PB kręcił kręcił i raz na 50 prób odpalał i się dławił. Po X setek zł zacząłem sam kombinować i wyszedł czujnik za 24 zł G62. Na zimnym silniku z LPG zachowywał się normalnie jakby był rozgrzany. Nie przydławił się po dodaniu gazu. Ale niestety wiemy, że jest to złe bo zły 😉 gaz zimny był spalany, a nie ciekły jak PB 🙂
Silnik na gazę na zimno dobrze chodzi. Chodzi o to aby parownik tylko nie zamarzl
Brakuje takich ludzi co znają się tak na rzeczy
Proszę o kontakt z panem Sławkiem w sprawie strojenia 1.8turbo
jak można sprzedawać coś za darmo ? ŁYSY TYŚ JE FAJNY !
Kuńc
Poproszę o wyjaśnienie auta które nigdy gazu nie widziały i maja wypalone gniazda. to Np 1.6 MPI od 100KM vag czy fordowskie modele. Wiele innych np BMW w V8 w roverach
Slawek zna sie na wszystkim 😀
6:45 Czy ja dobrze rozumiem, że skoro lambda 14,7 benzyny, a LPG 15,7 to spalanie X benzyny / 14,7 * 15,7 = spalanie Y LPG?
spece montują gaz od wczoraj, skoro nie wiedzą, że stare instalacje mieszalnikowe umożliwiały odpalanie na gazie. Pomysł ze świecą żarową w parowniku to już pod nagrodę Darwina się kwalifikuje.
Mają wiedzę, watro słuchać takich ludzi. Dają dużo informacji niezbędnych dna nas ludzi którzy nie myślą o tym, nawet po tym jak się zamontuje instalacje LPG. A teraz wiadomo ile to kosztuje pracy. Pozdrawiam piona.
18:10 a ja lubię rude Azjatki, choć zawsze wydawało mi się, że preferuję drobne blondynki. Chyba dlatego mam żonę brunetkę potężniejszą ode mnie 😀 Pozdrowienia Łysy, jesteśmy z Prymusem u Ciebie od drugiego odcinka na kanale
Mój Mondek mk3 2.0 przejechał na LPG 160 tys. 12 lat w sumie ma już 310 tys. Odpowiednio traktowany regulacja zaworów to podstawa strojenie instalacji itp. Mitem jest że duratec nie nadaje się do gazu, odpowiednio traktowany służy wiecznie… 😁
A czy Pan Sławek ogarniał strojenie ciekłej fazy wtrysku LPG we wtrysku pośrednim ? , bo wkońcu ciekły wtrysk LPG do zwykłej jednostki z pośrednim wtryskiem też można założyć, a daje nam to też chłodzenie dodatkowe zaworów i tłoków.
Czyli dobra instalacja LPG nie spali wcale wiecej niż benzyny a tyle samo i moze byc wiecej mocy EGT okolo 100 stopni w gazie wiecej
Witam . Już 20 lat temu były w Kanadzie instalacje LPG które były jedyne w autach i tylko one zasilały silnik . Po co tworzyć coś nowego jak wystarczy zagłębić się w przeszłość . W naszym kraju LPG weszło bardzo pużno w stosunku do świata i europy . Pozdrawiam
A Profesor nie lubi LPG. Może drobna konfrontacja argumentów?
kds
Czekam na odcinek o "Ciekłym LPG" chętnie też posłucham o CNG 😉💪
Brak linku do vlogu Stasia 👀
Brawo dla pana Sławka za obalanie mitów o L(epszym)P(aliwie)G(amonie) i za chęć dzielenia się wiedzą, a że posiada ogromną wiedzę, widać słychać i czuć. Brawo za podejmowanie trudnych tematów, nad którymi urosły góry podawanych z usta do uszu bajek o tym jak to LPG szkodzi silnikowi.
Okolice Zielonej Góry, województwo lubuskie, ew. dolnośląskie jest jakiś dobry Tuner który wystroi auto z turbo na LPG? 😉
cześć Łysy baranie 😉 cześć sławek dopiero dziś oglądam bo nie było mnie szpital, lekarz itp. więc dzisiaj nadrabiam co tego odc to w Polsce brakuje ludzi, którzy rozumieją to i znają to tak jak sławek
Witam .Silnik zachowuje sie extra sam testowalem
zaje*isty odcinek duzo konkretów cos świetnego 😀
Ty Łysy nie kręć… Tylko odcinek nakręć. O ciekłym…
Gaz zawsze tankowany w stacjach paliw certyfikowanych .
taaaaaaaaaa .. 7 aut miałem z kazde auto z kolejną generacją instalacji i WSZYSTKIE MIAŁY 2 BÓLE co miesiąc 150 złotych na naprawy przewodów(czysczenie zapchanych opiłkami ścierającego sie wału wywalanych przez odmę, wymiany zpchanych nimi filterków, parowników , komputera . a po roku do 5 lat po zakupie i dbaniu i użytkowaniu wywalało korbowód, oraz pękał blok. Więc nie pierdolcie bzdur prosze.. Fiat 125p z silnikiem polonezowskim 1,5 z instalacją 1 generacji , audi100 1,8 (cygaro) z instalacją 2 generacji BMW e21 instalacja 3 generacji, mazda 626 1994 rok 1,8 instalacja sekwencyjna , golf 4 instalacja 5tej generacji , seat ibiza 1,4 benzyna instalacja 6 generacji oraz ford focus 1,8 benzyna na 7 mej generacji instalacji.. Wszystkie skończyły identycznie!!!!!!!!!!! Jedzę teraz Fordem Mondeo 2,0 Duratec nabez LPG i nie założe do niego tej trucizny !!!!!!!!!!!!!!!!!
Witam.
Odnośnie odpalania silników na lpg to np wózki widłowe na tym paliwie odpalaja nawet w ujemnych temparaturach. Odnośnie wyprzedzenia zapłonu chciałbym abyście ze Slawkiem przetestowali w silniku opla Z18xer lub innym wariator wyprzedzenia kąta zapłonu produkowany przez naszego największego producenta instalacji LPG
Możecoś o LPG w DIESLU……………
Tak miło się słucha. Fajny odcinek.
Ja mam mla z 99r 4.3L instalację gazową ma założoną od 2005r. Mam zrobione nim 480tys km. I nie narzekam. Wiadomo że trzeba czasami coś wymienić , ale naprawdę świetnie się sprawuje.
Ciekawa cena. Za tysiaka to super sprawa. Choć wiele osób montuje gaz jak najtaniej by zaoszczędzić ostatni grosik, więc i 100 zł będzie za dużo, więc nawet za podstawowe zestrojenie instalacji nie płacą, bo gdzieś zakładają troszkę taniej.
Tak na stałe (liniowo) można w niektórych silnikach zmienić wyprzedzenie zapłony przesuwając czujnik na wałku. Pamiętając o obu wałkach.